Jak si užít vánoce a nepřibrat

Aktualizace: 16. lis 2018


Určitě už jste to zaregistrovali všichni. Vánoce se na nás začínají valit. V televizi zní reklamy na dárečky, v obchodech na nás číhají nástrahy v podobě reklam na zvýhodněná balení potravin, děti jsou nadšené, dospělí kolabují pod náporem stresu z toho, co všechno chtějí stihnout. Chceme sobě i rodině dopřát a dopadne to akorát tak, že jsme na Štědrý den vyšťavení a večer u televize sníme celou mísu cukroví.


Připravila jsem pro vás pár rad co a jak, abychom si mohli vánoce konečně užít.

Možná vás to překvapí, ale vánoce nemusíme trávit u plotny a v přeplněných supermarketech.


Kapitola sama o sobě je cukroví

Zkusme popřemýšlet, zda je možné některé suroviny nahradit zdravějšími. Vyberme jinou mouku než tu bílou, vyzkoušejme nový, například bezlepkový druh. Vzpomeňme si také, kolik jsme toho napekli loni a zda není třeba lepší tentokrát napéct méně druhů, méně množství, prostě - nepečme pro celou ulici.

Když upečeme jen pár druhů cukroví, pořád budeme mít radost z toho, že jsme rorině dopřáli a navíc ušetříme hodiny času, které můžeme využít k odpočinku.


Štědrý den a naše prohřešky

Použijme ke smažení kvalitní oleje a pokusme se do salátu dát vlastní domácí majonézu. Uvidíte, z jídla budete mít lepší pocit a navíc se nebudete mačkat v obchodech u regálů se zlevněnými majonézami.


Na Štědrý den nedržme drastický půst, zlaté prasátko stejně neuvidíme. Dejme si v průběhu dne nějaké to jablíčko či mrkev, k obědu vývar. Napomůžeme svému trávení a navíc večer toho hlady tolik nesníme.

Obecně si hlídejme velikost porcí a zajděme si večer na dlouhou procházku. Pěkně vytrávíme, děti se unaví a bude se nám všem lépe spát.

Pijme dostatek neslazené neperlivé vody, abychom zmírnili následky všech těch skleniček „Na zdraví".


Ach, to silvestrovské veselí

Silvestrovské pochoutky zkusme v odlehčené formě, místo veky vícezrnnou variantu, místo salátu trocha kvalitního másla nebo pomazánky z tvarohu.

Ideální by bylo si hned ráno zacvičit, ať nastartujeme metabolismus a napomůžeme tolik zatíženému trávení.

Pokud zhřešíme více, než se nám líbí, netrestejme se hladovkami. Prostě najeďme na náš běžný režim, přidejme pár minut na běžícím pásu a vychutnejme si chvíle s nejbližšími.


A hlavně – užijme si to!





27 zobrazení

Petra Bauerová - nutriční specialistka Ostrava     Bauerova.Petra@email.cz     +420 724 445 982

©2018 Petra Bauerová  || Tvorba webových stránek Kristýna Jamnická 

  • Black Facebook Icon